» @kurbaapirens(@sekslisozluk) Tehlikesine Uyanın, Uyandırın!

GÜNCELLEME(15.09.2011): Bu kişiye ait @kurbaapirens, @sekslisozluk, @sigmundfroyg  @pismandegilim ve @kurbaa2 hesapları Twitter tarafından 11.08.2011 tarihinde suspend edildi. Ancak bu kişi Facebook ve Twitter’daki hesaplarını birbirini destekleyecek biçimde kullanarak; demagoji ve yalanlarla binlerce kişiyi kandırarak ve istediği şekilde yönlendirerek(Bkz: http://t.co/oMVx3sy) @kurbaapirens haricindekileri tekrar açtırdı.

 

GÜNCELLEME(27.05.2011): Lütfen eklediğim yorumu da okuyun(sayfanın en altında).

GÜNCELLEME(07.07.2011): @sekslisozluk hesabından Efruz yani @kurbaapirens  olduğunu nihayet itiraf etti(30 mayıs’ta). Ayrıntılar için: @kurbaapirens(@sekslisozluk) Kim Olduğunu İtiraf Etti 

@kurbaapirens sabıkalarından(Bkz: http://bit.ly/fladRm ) sıyrılabilmek, “O ben değilim.” diye yan çizebilmek, dezenformasyon yaratabilmek için bir süredir “Efruz” ismini kullanıyor. Kişisel web sitesinin adresi de şöyle: http://www.efruz.net

Twitter’daki asıl hesabı @kurbaapirens ile iktidar ve cemaat yalakalığı,din tüccarlığı gibi faaliyetlerle maddi çıkar elde etme peşinde koşarken, bir yandan da kızlara asılıp “Nuri Alço’culuk” oynaması sakıncalar yarattığından, abazanlığını giderme ve “cinsel çıkar” elde etme faaliyetlerini sırf bu iş için açtığı @sekslisozluk hesabından yürütmeye başlamıştı(Halen @kurbaapirens hesabından da daha “ölçülü” biçimde asılma faaliyetlerine de devam ediyor. Geceleri profilini takip edip görebilirsiniz.).

Bu gerçeğin ayrıntıları @SeksliSozluk (Ç)alıntıcılar Prensi @kurbaapirens’in “Kötü Emelleri” İçin Açtığı Yan Hesabıdır başlıklı yazıda kanıtlarla, sağlam verilerle desteklenerek anlatılmıştı. Ancak @kurbaapirens tüm kanıtlara rağmen @sekslisozluk’ün kendine ait olduğunu reddediyordu.

Hatta yukarıda belirtilen yazıda görebileceğiniz üzere; @sekslisozluk’ün kendi hesabı olduğunu inkar için @sekslisozluk hesabından @kurbaapirens hesabına tivit yazmış, kendi kendine konuşmuş; daha da gülünç ve acınası olanı, kendine küfür bile etmişti:  🙂

Bu yetmemiş, B. Maranki uydurma adıyla e-mail hesabı açmış, derin entelektüel birikimini(!) yansıtan, İngilizce bilgisini gösteren tivitler yazarken birden saf, cahil, doğru dürüst yazamayan ergen moduna geçerek, beni epey güldüren bir e-mail de göndermişti. Daha da ötesi, inandırıcılığı artırmak adına asıl hesabının(@kurbaapirens) marifetlerinden utanan ve aynı kefeye konulmak istemeyen pirüpak biri rolünü oynamıştı(Oysa @sekslisozluk hesabından da (ç)alıntı tivit yazmaya hatta (ç)alıntı tivitinin benzerini yazan olursa haşlamaya devam ediyor. Bkz: Pişkin ve Yavuz Hırsız Örneği: @kurbaapirens (@sekslisozluk)) .

@kurbaapirens ve @sekslisozluk’ün Aynı Kişi Olduğunun Net Kanıtları

Ancak dün gece, @sekslisozluk hesabından yazıştığı ve tahminen asılıp karşılık alamadığı onlarca genç kızdan biri olan @abby_richter gerçek kimliğini bildiği @sekslisozluk’e Efruz diye hitap ederek en net kanıtı sundu:

http://twitter.com/sekslisozluk/status/71727495308779520

http://twitter.com/sekslisozluk/status/71730857936830465

http://twitter.com/abby_richter/status/71730561072369664

http://twitter.com/abby_richter/status/71731196899495937

http://twitter.com/abby_richter/status/71732015233376256

*     *     *

Tüm bu kanıtlara, uyarılara rağmen maalesef bu kişi 2 farklı hesabından yaklaşık 9.000 kişi(şu an için) tarafından takip ediliyor. Bu 9.000 kişi ve eklenecek yeni takipçiler, yalnızca (ç)alıntı tivitlerle kandırılarak enayi yerine konacak olsalardı @kurbaapirens(@sekslisozluk) hakkında bunca yazı yazmazdım.

@kurbaapirens(@sekslisozluk)’i takip edenler kandırma, yanlış yönlendirilme, kötü niyetlere alet olma daha da ötesi maddi-manevi dolandırıcılık, taciz hatta cinsel saldırı tehlikesi altındadır.

Bu konularda hakkında bolca şikayet geliyor; küçük bir kısmını yazılarda görebilirsiniz. Ancak şikayet edenler çoğunlukla cinsel içerikli tacizden mağdur olan genç kızlar ve adlarını açıklamaktan hatta beyanlarının yayınlanmasından haklı olarak çekiniyorlar. Asıl utanması gereken @kurbaapirens(@sekslisozluk)’te bu duygu bulunmadığı için, uğradıkları ahlaksızlıktan utanmak yükü de mağdurlarına düşüyor.

*     *     *

Bu yazı hazırlanırken başka bilgiler de geldi. Rumuzunu, fotoğrafını ve özel bilgilerini gizleyerek bunlardan bir kısmını aktarıyorum(Birden fazla kişiden gelen başka veriler de var. Bu kişiler gerekirse tüm bu bilgileri doğrulamaya hazırlar. Hatta @kurbaapirens(@sekslisozluk)’in taciz ve tehditleri devam ederse yasal yollara başvuracaklar.).

Aşağıdaki örnekte @sekslisozluk’ün takipçisi bir genç kız “adının Efruz olduğunu ve Dışişleri’nde çalıştığını” söylediğini belirtiyor. Ne tesadüf @kurbaapirens’in de adı Efruz(Bu uydurma tabii. Gerçek adı soyadı İ.B.) ve sitesi www.efruz.net‘te ve daha önceki yazılarda örnekleri verilen taciz DM’lerinde aynı şeyleri söylüyor. Genç kızın ne kadar korku içinde olduğuna da dikkat edin lütfen(Aşağıdan yukarıya doğru okuyun):

Başka bir takipçisi daha @sekslisozluk adını Efruz olarak beyan ettiğini ve Dışişleri’nde çalıştığını yazdığını bildirerek aşağıdaki DM ekran görüntülerini gönderdi. Bu kez @kurbaapirens(@sekslisozluk) Dışişleri’ndeki konumunu daha ayrıntılı bir biçimde anlatmış.

Basit bir Google aramasıyla bile, adı yurtdışı eğitim sektöründe dolandırıcılık ve müşterisi genç öğrencileri tacizle bütünleşmiş olduğu görülebilecek bu kişinin Dışişleri’nin kapısının önünden bile geçirilmemesi gerekirken nasıl böyle bir göreve getirildiğini umarım yetkililer açıklar.

Ancak tahminen, @witchorexia’nın Kızları Öpme Hayali Kuran Kurbağa başlıklı yazısında anlattığı gibi, kızları etkilemek için attığı yalanlardan biri bu da. Gerçekse de yalansa da Dışişleri’nin bir an önce el atıp gereğini yapması gereken bir olay bu.

Bu etkili girizgahtan sonra tipik asılma, telefon numarası isteme, randevu koparma çabası ile devam ediyor DM’ler:

*     *     *

*     *     *

Daha buna benzer bir sürü örnek var(Gerekirse paylaşılabilir.):

  • @kurbaapirens hesabından her takip edene DM gönderip, “Hoşgeldin, sazlığa da beklerim.” deyip Facebook’a davet etmeler.
  • Takip etmediği yüzlerce kişiye DM gönderip onların “Ama ben sana gönderemiyorum, neden?” sorularına aşağılayıcı cevaplar vermeler.
  • Unfollow eden herkesin peşinden gidip hesap sormalar.
  • Olumsuz yanıt aldığı genç kızları kafaya takıp taciz, hakaret, tehdit etmeler.
  • Karşılık alamadığı ama umudu da kesmediği genç kızların Facebook, Foursquare vb. profillerinden adres ve telefonlarına ulaşıp telefonda ya da yüz yüze karşısına çıkmalar.
  • Ve daha bir sürü şey…

Aylardır bunca kanıtla ortaya konmasına rağmen bu kişiye tepki vermeyen, tek bir soru bile sormayan insanlar kalkıp bana hesap soruyor, tepki veriyor. Aşağıda bu tepkileri topluca yanıtlıyorum.

– Neden sürekli bu kişiyi yazıyorsun?

– Sürekli bu kişiyi yazıyorum çünkü:

  1. Bu kişi sadece (ç)alıntı tivit yazmak, sahte hesap açmak vb. sanal kötülükler yapmıyor, sadece Twitter’da 9.000 kişiyi enayi yerine koymuyor, sadece Facebook, Formspring’de insanları aldatmıyor; sanal değil, gerçek sakınca-tehdit oluşturuyor(Dolandırıcılık, taciz vb.). Buna seyirci kalamıyorum.
  2. Bu kişiye tepki vermiyor, insanlık görevinizi yapmıyor bütün yükü bana bırakıyorsunuz. Bu yüzden sabırla tekrar tekrar insanları uyarmak için uğraşıyor; emek, zaman harcıyorum. Biraz tepki verseniz, insanları uyarsanız bu kadar sık yazmak durumunda kalmazdım.
  3. Her gün onlarca kıza asılıyor; kimbilir kaç tanesini tuzağına düşürüyor. Buna tepkisiz kalabiliyorsanız bari empati kurun: Ya bu kızlardan biri sizin bir yakınınız olsaydı? Bugün değil ama belki yarın kızınıza, kız kardeşinize, kuzeninize gelecek sıra. Onun böyle birinin kucağına düşmesini içinize sindirebilir misiniz? Ben hiç tanımadığım insanlara bunları yapmasını bile içime sindiremiyorum.
  4. Şu Google aramasında http://bit.ly/fladRm görebileceğiniz gibi, onlarca hatta yüzlerce kişiyi mağdur etmiş bu kişi. Aralarında çaresizce haykıran koskoca bir profesör bile var. Bunların doğruluğunu yurtdışı eğitim firmalarını arayarak; konsolosluklar ve yurtdışı eğitim programlarını sunan yabancı firmalara sorarak sınayabilirsiniz. Göreceksiniz ki bu dumanlar ateşten bile değil, kocaman bir yangından geliyor. Başka mağdurları olmasın diye uğraşıyorum.
  5. Bu kişi tüm bu yazılanlara açıktan tek kelime cevap veremiyor. Defalarca cevap verirse yayınlayacağımı belirttim ama tık yok. Çünkü bana cevap verebilecek cesareti yok. Çünkü biliyor ki yazılanlar %100 gerçek hatta gerçeğin çok küçük bir kısmı ve cevap vermeye kalkarsa rezilliği daha net ortaya çıkacak. Ancak siz onun sessiz-tepkisiz kaldığını sansanız da o arka planda büyük bir hırs ve inatla, ölçüsüz bir demagoji ve pişkinlikle, tek tek insanlara erişerek(DM, MSN, Facebook vb. yoluyla) onları kandırmaya devam etmek için büyük çaba harcıyor.En son, aylar süren uyarılarımdan sonra nihayet gerçeğe uyanıp kendisini takip etmeyi bırakan İclal Aydın’a bunu yedirememenin verdiği hırsla yazdığı şu tivit de buna bir örnek:
    Düşünün, İclal Aydın, Levent Kazak, Levent Tülek gibi ünlüleri, gazetecileri, sanatçıları bile kandırabiliyor. Ünlü insanlardan yararlanmak, onların kendilerini takip etmesinin itibarını kullanmak ve bu yolla kötü niyetli çabaları için destek sağlamak peşinde. “Bakın beni bu kişiler bile takip ediyor, bu kişilerle bile iletişim ve ilişki içindeyim” diyerek haksız bir itibar ve güven sağlıyor.
  6. Çünkü @kurbaapirens(@sekslisozluk) Twitter’daki en tehlikeli, en sakıncalı kullanıcıdır; @gokhanbeter bile yanında masum kalır; @kurbaapirens(@sekslisozluk) sadece tivitlerinize değil; paranıza, namusunuza, maddi manevi çıkar elde edebileceği her şeyinize göz dikebilir.

*     *     *

@kurbaapirens(@sekslisozluk)’e tepkisizliğe ve bana yönelik haksız tepkilere rağmen bu uyarı çabasından vazgeçmeyeceğim. Elde daha birçok mağdur beyanı, kanıt, bilgi belge var ama şimdilik bu kadarı yeter. Bunca iyi niyetli çabama rağmen övgü, ödül, takdir peşinde değilim. Dürüst, vicdanlı ve azıcık cesareti olan herkes tivitlerimi ve yazılarımı @kurbaapirens(@sekslisozluk) tehlikesi konusunda insanları uyarmak ve yeni mağduriyetleri engellemek için kaynak belirtmeden, RT etmeden copy-paste ile dahi kullanabilir.

Lütfen biraz cesaret, vicdan ve dürüstlük gösterin; masum insanları bu kişinin tuzağına düşmekten kurtarma çabasına destek verin.

*     *     *

EK: Şantaj yaptığı bir genç kızdan gelen DM’lerden bir kısmı(Böyle birçok örnek var): http://twitpic.com/51ixpv

@kurbaapirens(@sekslisozluk) hakkındaki tüm yazılar.

Kısa URL: http://bit.ly/mRzRW4


3 responses to “» @kurbaapirens(@sekslisozluk) Tehlikesine Uyanın, Uyandırın!

  • anonim

    Evet haklısınız. Kurbapirens, namı diğer efruz gerçekten de İsmail Balaban. Şuradaki fotoğrafı,
    http://www.dancermotion.com/viewprofile.php?id=632&search_type=q_top&page=2, efruz.net’teki fotoğrafla karşılaştırmak yeterli. niki de littlesinner. Pek de little değil galiba?!

  • twitdedektif

    Pişkin ve Yavuz Hırsız Örneği: @kurbaapirens (@sekslisozluk) http://bit.ly/j7NOjS başlıklı yazıdaki yorumu buraya da kopyalıyorum:

    “Merhaba bende twitterdan kurbaapirens’i bir süre takip ettim,hatta buluştum bile.Ama ilk dakikadan itibaren kendini bir bok zannetme çabası,kasıntı davranışlar ve bol bol hava atmalar ile karşılaştım.Özellikle takipçi sayısı ile övünen ve Boğaziçi üniversitesi mezunu olmasından dolayı kendini adam zaaneden biridir.Daha sonra bana mesajda yolladı,hatta mesajın birinde çoook iyi bir firmanın ortadoğu temsilcisi olduğunu söyledi ( sen önce adam ol diyesim vardı ama ayıp olurdu) Beni takip etmeyi bıraktıktan sonra bende onu takip etmedim ve bu yüzden “sen ne yaptığını sanıyosun” diye mesaj aldım Mecburum sanki onu takip etmeye.. Enteresan biridir yani Dikkatli olmak lazım” – Nesrin

  • twitdedektif

    Yukarıda yazılanlardan sonra başka mağdurlardan da bilgiler geldi. “Yarın seni kimler arayacak gör.” diyerek tehdit edilen, @sekslisozluk profilinde “… hemen vermiyor” diye afişe edilen, telefonla sürekli taciz edilen, adresleri bulunup karşılarına çıkılan genç kızlar var. Benden yardım istiyorlar, polisi aramalarını, savcılığa başvurmalarını öneriyorum. Ama Türkiye’de bir genç kızın böyle bir konuda polise, yargıya başvurması hatta yakınlarına bu konudan bahsetmesi bile çok zor tahmin edebileceğiniz nedenlerle.

    İşte mağdurların bu çaresizliğinden yararlanıyor @kurbaapirens(@sekslisozluk). “Nasıl olsa şikayet edemezler, kimseye bahsedemezler, yazdığım DM ve diğer mesajları sildim, kanıtlayamazlar…” vb. düşüncelerle ve aylardır yazıldığı halde kamuoyunun hiçbir tepki vermemesinden aldığı cesaretle genç kızlara musallat olmaya devam ediyor.

    Birazcık vicdanı olan, namustan, dürüstlükten, ahlaktan, samimiyetten, insanlıktan nasip almış olan varsa, bu yazılanlara da inanmasın, araştırsın, @kurbaapirens(@sekslisozluk)’in Twitter, Facebook vb. hesaplarını incelesin, gerçeği kendisi bulsun. Ve gereğini yapsın.

    Aylardır uğraşıyorum, çok yoruldum, bunaldım. Ama @kurbaapirens(@sekslisozluk) tarafından mağdur edilebilecek bir genci ya da genç kızı gözlerimin önüne getiriyorum; “Uyarsaydım, vazgeçmeseydim kurtulabilirdi.” diyorum ve büyük bir sabırla devam ediyorum. Ama bitmem, tükenmem yakındır. Lütfen gençlerimizi, genç kızlarımızı bu tehlikeden korumak için bir şeyler yapın. Bu tehlikeye, bu rezilliğe, bu ahlaksızlığa seyirci kalmayın.

Yorum bırakın